کد خبر 539309
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳

شبکه المیادین لبنان با پخش مستندی به انتشار برخی اسناد پشت پرده از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1982 پرداخته است.

انتشار اسناد پشت پرده جنگ 1982 لبنان در شبکه المیادین
گروه بین‌الملل مشرق - شبکه المیادین از سه هفته پیش پخش مجموعه ای از اسناد گسترده مربوط به تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1982 را منتشر می‌کند.
 
این مجموعه متشکل از هفت قسمت است که شبکه المیادین و شرکت نانو مدیا آن را تهیه کرده است. شرکت مذکور در گذشته نیز مجموعه های مشهور "لبه پرتگاه " (سناریوهای احتمالی جنگ بین ایران و آمریکا) و "طبق سرد" (سناریوهای احتمالی واکنش حزب‌الله نسبت به ترور عماد مغنیه) را تولید کرده است. ایده تهیه مجموعه مذکور در سال 2013 از سوی غسان بن جدو مدیر شبکه المیادین مطرح شد و وی امکانات شبکه را در مسیر این هدف قرار داد. مجموعه مذکور شامل مصاحبه‌هایی از بیش از 60 شخصیت لبنانی و سوری و فلسطینی است. مجموعه مستند المیادین موفق شده مصاحبه‌های ویژه ای را نیز از اسرائیلی‌ها انجام دهد.    
 
سه قسمت اول این مجموعه با عنوان " تجاوز؛ جنگ 1982 لبنان" اسراری از آن دوره را منتشر کرده است، از جمله این اسرار دیدار بین حافظ‌ اسد و بشیر جمیل است. قسمت سوم نیز به نقش حاج عماد مغنیه در مقابله با اشغالگری اسرائیل در سال 1983 در آستانه ورود به ضاحیه جنوبی بیروت و تأثیرات وی در رساندن سلاح به گروه‌های مختلف مقاومت در آن زمان می‌پردازد.
 

مجموعه مذکور از نظر زمان پخش و محتوایی که به آن اشاره دارد جنجال گسترده‌ای را در لبنان و جهان عرب به راه انداخته است. این مجموعه شنبه هر هفته در ساعت 21 به‌ وقت قدس شریف پخش و چندین بار در طول هفته تکرار می‌شود.   
 
علي شهاب، حسن عبد الساتر و رشيد كنج از عوامل تهیه این برنامه تلویزیونی هستند.
 
مشرق بخش‌هایی از این برنامه تلویزیونی را در قالب گزارش های خبری منتشر کند ان‌شاءالله.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس